Ingrijpende Verandering

Sinds Willy Drie in mijn leven is, droom ik van Costaricaanse ossenkarretjes.

Maar tussen nu en het inspannen voor een vrolijk beschilderd karretje zit wel een flink aantal stappen. Als ik het niet bij dromen wil laten, wordt het tijd om op pad te gaan. Willy Drie moet bijvoorbeeld leren om commando's op te volgen. Daarvan is 'ho' de allerbelangrijkste. En ook 'stap', 'terug', 'skik', 'links', 'rechts' en 'geef poot' (linksvoor, linksachter, rechtsvoor, rechtsachter). Het ossenkarretje ligt duidelijk nog ver achter de horizon.

Maar je moet ergens beginnen. En omdat ik in mijn queeste alle hulp kan gebruiken, heb ik contact opgenomen met Huig Pieter Lagerwerf. Die man weet zoveel van ossen dat ik hem de ossoloog van Nederland kan noemen. Binnenkort gaan we bij hem op bezoek. Zijn eerste telefonische advies: laat je stiertje kastreren. Hoe eerder hoe beter. Zonder testosteron is het allemaal veel beheersbaarder.

Zoals te zien is op de foto's hieronder, hebben wij zijn woorden ter harte genomen. Willy Drie is nu officieel een os. Voor een uitgebreider (en bloediger) verslag van de operatie, klik hier.

PS Willy Drie heeft de operatie overigens uitstekend doorstaan. Vanochtend trok hij alweer een sprintje in de wei.

Tijd voor De Ingreep.
Knip!
Onder grote belangstelling wordt Willy Drie in de uitslaaphouding gelegd.
Nazorg

Geen opmerkingen: