Nuttige Kunst

Mijn broer klaagde onlangs in zijn blog over nutteloze kunst. Her en der over Nederland verspreid (en dus ook in Kampen) staan deze kunstwerken die er op de ontwerptafel vast wel prachtig hebben uitgezien maar inmiddels zijn verworden tot niet-onderhouden wanprodukten en 'verdrietige, bealgde, bemoste en verroeste rommelige plaatsjes'.
Ik was nog niet eens klaar met mij afvragen of er zoiets is als nuttige kunst, of ik trof tijdens een wandeling in het Vondelpark dit object aan: een Granny Smith-groen Vindhek, waaraan je gevonden voorwerpen kunt hangen. Dus als je een handschoen of huissleutels vindt (of kwijt bent geraakt) in het park: Hup naar de Vindplek!
De mevrouw die op mijn verzoek mee op de foto ging, maakte zich bekend als de kunstenares die het allemaal bedacht had. Haar naam is Annemarieke Weber . Ideetje voor Kampen e.o.?

1 opmerking:

Bart: zei

Nuttig, maar of ik dit nu weer als een kunstwerk zou classificeren?

Misschien moet ik gewoon over lelijke kunst praten. Of indifferente kunst. Kunst die er beter niet had kunnen staan. "Inappropriate art"