Martelmiddag

Neef R. uit Kampen logeert een paar dagen bij mij. Zondag na Kerst trekken wij de stad in, op zoek naar vertier en muziekwinkels en gitaarspeciaalzaken. De muziekwinkels blijken allemaal gesloten; broodje chicken fajita bij SubWay dan maar, en voor mij een kop koffie in de Kalvertoren.
Shoppen is voor watjes; wij zullen wat cultureels gaan doen. Wat is er zoal in de buurt? ik som op: het Fotomuseum, het Amsterdams Historisch, het Van Gogh, het Rijks, het Torture Museum .. zijn gezicht klaart op. Dat lijkt wel wat. En het is bijna om de hoek.
We moeten even wachten bij de kassa met het briefje 'Even wachten. Zo terug.'
we lopen door smalle gangen en kijken naar uitvergrootte historische kopieen en puntige stukken hout, kunstig gespeed ijzer en hier en daar een nijptang (waarmee gemakkelijk tepels afgeknipt kunnen worden). De foto is van een halsring met puntige schroef voor in het ruggenmerg, neem ik aan. Volledig was de uitstalling niet. We misten bijvoorbeeld de ton-met-spijkers-van binnen, en neef R ook de Spaanse laarzen en de wipgalg. Dat laatste was wel jammer, want we kwamen er niet helemaal uit hoe die nou precies werkte. Maar dat googelen we thuis wel.

1 opmerking:

Bart: zei

Kijk, over dat museum had ik Roel nog niet gehoord.