Balkon

Het balkon was al een tijdje toe aan nieuw groen - bijna al mijn balkonplanten werden door Chick en Chucky de afgelopen maanden vakkundig om zeep geholpen. Eerst gingen ze vet de viooltjes pletten en toen die de geest had gegeven, gebruikten ze de plantenbakken als toilet. Want hoe schoon hun kattenbak ook was, hoe smerig de plantenbakken roken - ze bleven piesen en poepen in de wastelands die ze hadden gecreëerd in de plantenbakken. Op een gegeven moment hing er op het balkon continu een vage ammoniaklucht, terwijl boven de omgewoelde aarde in de bakken kleine wolken vliegjes dansten. Maar hield ze dat tegen? Nee hoor. Liever een vieze planten- dan een schone kattenbak.
Gisteren toog ik vol goede moed naar het tuincentrum om met 7 kloeke potten terug te keren. En om te voorkomen dat mijn nieuw aangeschafte Vlijtig Liesjes ook gemold zouden worden, heb ik stukken gaas uitgeknipt die de aarde moeten beschermen.
Uiteraard zaten C&C er tijdens het werk met hun nazerikjes bovenop: om nog even lekker in de plantenbakken te zitten, om de kwaliteit van de aarde in de zak te testen, en om in het algemeen toezicht te houden op de gang van zaken, bijvoorbeeld op mijn rug. Daardoor ging alles goed: het balkon staat er weer even fris bij.

1 opmerking:

Ginni Fleck zei

It looks beautiful now! I hope the screen keeps the kitties off! :)