Goedemiddag


De pest aan mijn nieuwe telefoon is dat de foto's die ik ermee maak, zo slecht zijn. Dit is een onscherpe foto van mijn vader. Maar misschien is Onscherp wel mooi symbolisch hier, want mijn vader is in het echte leven ook een beetje onscherp aan het worden.
Ik wilde indruk op hem maken door een foto van hem te maken, die hem te laten zien op de display van mijn telefoon, die dan door te sturen, zodat hij zichzelf dan 1 minuut later op het web op zijn eigen computerscherm zag.
Mijn vader was niet onder de indruk. Het wonderbaarlijke van dit fenomeen ontging hem volkomen. Hij ziet het verschil niet tussen deze en alle andere familiefoto's op de computer. Mijn broer heeft een digital photoframe voor hem gekocht, en daar alle 5000 digitale fotobestanden van zijn eigen computer op gezet. Geprogrammeerd tussen 10 en 12, en dan weer tussen 2 en 5 komen die beelden langs, 10 seconden per foto. Oude trouwfoto's, foto's van ooms, tantes, families, totaal onbekenden, vakantiefoto's van mijn broers gezin en heel erg veel foto's van de kleinkinderen. Hij zit er uren naar te kijken. Hij is een ontzettend lieve man.

Geen opmerkingen: