Het Middelste Teiltje


Na de hoofdbrekens over andermans Jaarwisselwensen heb ik op de valreep mijn eigen gemaakt, op basis van een webgeplukte poolzeefoto en een kiekje uit het familiealbum van mij en mijn broer. Op de achterkant van de foto staat: 'Kerst' geschreven. Dat maakt het als nieuwjaarsgroet extra geschikt. Ik denk dat de foto in 1961 is gemaakt.
Op de oorspronkelijke foto zitten wij in die teil onder de douche. Mijn broer was bang voor douchen. Het alternatief was dus de teil. Wij hadden drie teilen. En wij vullen hier, geloof het of niet, de middelste.
Waarom ik er ook bij in zat weet ik niet. Misschien omdat ik altijd dol op douchen geweest. Misschien voor de morele steun, of omdat mijn moeder mij zo in de gaten kon houden. Of misschien omdat ik bijna altijd wel voor een lolletje te porren ben.

Geen opmerkingen: