Afgekeurde Kerstkaart

De afgelopen jaren maakte ik voor mijn ouders jaarlijks een Beste Wensen-kaart. En elk jaar is er discussie over wat ik een goede foto vind, en wat mijn ouders - en dan met name mijn vader - geschikt achten als nieuwjaarsgroet. Dit is de afgekeurde foto voor 2008: rechts mijn vader (geheel niet in stijl) macho op de motor. Mijn moeder zit daar wat ongemakkelijk achter. Ze had het niet zo op die motorfiets. Ik vermoed dat de foto tussen '52 en 56 is gemaakt, in de Van Breestraat in Amsterdam, waar zij toen bij familie inwoonden. Het liefst had ik ze met motor en al uitgesneden en door een hemelsblauwe hemel laten razen. Maar dat is gezien de vergevorderde leeftijd van beiden (dik in de 80), wellicht iets too close for comfort.

1 opmerking:

Lucie Theodora zei

Wat een prachtige foto van je ouders. Ansichtkaartkwaliteit!