King Kong & De Jonge Meneer

Met King Kong gaat het goed: de foto links toont zoals hij er nu uitziet; rechts zijn gehavende kop van 3½ week geleden. Er is geen bloed meer gevloeid en King Kong begeeft zich nu met steeds meer gemak en zelfverzekerdheid op het hele terrein.


Hier staat hij tussen twee van de vier Zwartjes (en een musje) in de schuur. King Kong heeft nu opeens een harem.


Voor zijn grote vriendin Tineke is het leven wat lastiger. Ze is een heel klein beetje minder bang, en al staat ze laag in de pikorde, ze loopt soms wel mee in een groepje.  Als het haar te druk wordt, zoekt ze dekking in het goudfazantenhotel. ('Hotel' omdat de deur altijd open staat.) Hier is er beschut en rustig. Als je geen goudfazant bent.

Want het Goudfazantenhotel is het domein van De Jonge Meneer en die is momenteel behoorlijk hysterisch. Vanwege de komende lente (ooit).


De Jonge Meneer sprint van het ene naar het ander fazantenvrouwtje. Hij blaast, tjirpt en sist. Hij draait om ze heen, zijn verenkap uitgezet als een waaier, strekt zijn pootjes en maakt zich zo hoog en groot mogelijk. Maar dan moet hij snel door naar het volgende vrouwtje,want hij wil ze alle zes bezwangeren. Dat moeten ze dan eerst wel goed vinden, dus hij blijft enorm zijn best doen: ‘Hier ben ik! Kijk naar mij! Hier ben ik! Kijk hoe mooi! Hoe groot! Hoe vruchtbaar en woest aantrekkelijk ik ben!'  'Jaja,' denken de vrouwtjes. 'Het zal wel. Ga nog maar even door.' En De Jonge Meneer geeft het niet op:


Kijk naar mij!

 

2 opmerkingen:

Aadiahh zei

Hij is beeldbeeldschoon.

Tineke/Tamar zei

Wat heb je schitterende foto’s gemaakt van die prachtige vogel.
Tineke