Literaire Lente

In de Standaardboekhandel in Antwerpen vond een literaire lente plaats. Vijf auteurs werden door de Valamse tv-presentatrice Fien Sabbe geïnterviewd over hun meest recente boek.
Als laatste was de Gentse auteur Herman Brusselmans aan de beurt. Ik had hem nog nooit in levende lijve gezien. Hij is een man van opmerkelijke uitspraken ('Ieder mens is uniek, behalve ik', 'Natuurlijk wil ik seks met jou, maar laten we wachten tot mijn erectie weg is' en 'Van mijn tien tenen is er geen enkele die ik heel bewust gebruik'.
De weemoedige en geestige en ietwat wonderlijke man met lang haar en een legergroen jasje uit de dump kreeg - je kon het echt voelen - golven van sympathie uit het publiek over zich heen. Het nette publiek, mannen en vrouwen, meestal kortgeknipt en in beige en lichtblauwe jassen en boodschappentassen zat ontzettend veel van deze man te houden.

Geen opmerkingen: