De Beuk Erin

Het ouderlijk huis is uitgeruimd; hoog tijd om eens aan de eigen huiskamer te beginnen, ook al omdat zondag de chiffonnière verhuist van Dorpstraat, Ons Dorp naar hier.
(Een chiffonnière is een hoge ladekast waarbij de vier zijstijlen als poten doorlopen tot op de grond, en deze kast is gemaakt door mijn betovergrootvader die timmerman was, maar daarover later meer.)
Na weken tobben over waar ik 'm dan moest neerzetten kwam de oplossing op een avond eenvoudig tot mij: tegen de muur met de slaapkamer natuurlijk. Het bouwsel dat er stond is gesloopt, de gaten in de muur zijn dichtgestopt en het wandje is opnieuw geverfd. En omdat ik toch bezig was heb ik meteen ook maar de bank verplaatst en worden de troeperige hoekjes opgeruimd - dat is bijna elk hoekje in dit huis.

1 opmerking:

lucie theodora zei

Ziet er heen logisch en evenwichtig uit! Mijn complimenten!