In Marokko

De geheimen van de iPhone zijn nog niet in die mate doorgrond d&t ik al plaatjes kan uploaden naar mijn blog, maar naast ons (not so) Majestic hotel is een internet cafe. Gisteren hele dag gereisd, via Madrid (is goedkoper maar neemt kost vele uren meer), via Casablanca (is goedkoper maar is wel weer anderhalf uur extra reizen om in Rabat te komen). Vandaag twee lezingen, een sightseeing bustocht door de stad en een bezoek aan een AIDS voorlichtings/preventie/kliniek. En in de avond een jazzconcert - ze houden ons flink bezig. Het liefst had ik daar een foto van geupload, maar dat is niet gelukt dus nu een van het internet geplukt plaatje van een toren die ik ook in werkelijkheid heb gezien (tijdens die bustour in de middag, toen de helft van de studenten in slaap viel door de copieuze lunch en de hitte in de bus en gelijk hadden ze. Ik voelde ook golven van slaap over mij heenspoelen - als een mini-tsunami - maar ik zat naast de gids dus dat zou niet zo aardig zijn geweest. Als het al te erg werd deed ik of ik heel geinteresseerd naar links keek en deed dan even mijn ogen dicht. Het eten is heerlijk, de mensen aardig, het weer mooi. En we zijn nog niet een student permanent kwijtgeraakt! Morgen twee lezingen en twee seminars en des avonds eten bij een gastgezin. Maar nu eerst - Allah zij geprezen - lekker naar bed.

Geen opmerkingen: