Werk in uitvoering


In het kader van het Boop-project, categorie Klei, wordt hier gewerkt aan de zuster van een 15e eeuwse, mediterane schaal. De Boopfiguur wordt (sgrafito!) in de klei gekrast en dan opgevuld met zwarte adobe. Dat is behoorlijk bewerkelijk, maar volgende week verwacht ik dit af te ronden en dan kan de schaal worden gebakken. Daarna wordt er geglazuurd. Omdat je bij keramiek in alle stadia de boel enorm kunt verpesten, laat ik wat proeflapjes klei bakken om de effecten van het glazuur op te testen - het zou jammer zijn om na alle uren die in deze schaal gestoken zijn (en waarvan er geen tweede is) opnieuw te moeten beginnen omdat ik iets verkloot heb bij het opbrengen van de glazuur. Of dat ik het ding uit mijn handen laat vallen - wat bij lelijk aardewerk een uitkomst is, zou hier reden tot diepe depressie zijn.

Geen opmerkingen: