Parel van het Platteland



Vriendin L. koopt haar kleren het liefst in kledingzaken in Nederlandse provincieplaatsjes. Daar kun je nog tenminste nog kostuums vinden waarover ook binnen de Amsterdamse grachtengordel de wenkbrauwen goedkeurend worden opgetrokken. Voor haar en gelijkgezinden heb ik een tip, want ik heb een van die Parels van het Platteland ontdekt toen er twee ingekorte broeken voor mijn moeder moest afhalen: Pijnappel Mode te Klarenbeek (Gld). Volgens hun eigen website sinds jaren kenmerkend in de damesmode. En ze zijn ook nog ontzettend aardig.
Mijn oog viel natuurlijk meteen op deze zwarte jurken met witte kraagjes. Buitengewoon prettig ook voor wie over een meisje voor halve (of hele) dagen beschikt. Of wie een zangkoor wil beginnen.
Ook voor de she-manager met hang naar schoudervulling is er van alles te halen en er is ruime keuze in maatje 44 and up.
Laat hangen dus die zorgvuldig gekreukte peperdure blousons uit de P.C. Hooft en ga naar Klarenbeek.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dank voor de tip! Leuke foto. Toch een kleine correctie: we hebben het wel over grotere plaatsen. Geen plaatsjes. Meppel. Emmen. Leeuwarden. Alkmaar. Haarlem. Rotterdam Alexander. Amstelveen. Bergen. Jij bent wel eens mee geweest naar Alkmaar, alwaar we een roodlederen jasje voor jou scoorden! Klarenbeek ken ik niet, maar zo te zien zou deze firma niet onmiddellijk in mijn persoonlijke toptien terechtkomen! Of zie ik dit fout?